چهار شنبه, 29 فروردین,1403
تازه هاتاکید کرباسیان بر نقش مدیریت در ارتقای شاخص بهره وری

تاکید کرباسیان بر نقش مدیریت در ارتقای شاخص بهره وری

3,747تعداد نمایش:
1395/04/30تاریخ:




رییس هیات عامل ایمیدرو در چهارمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی،‌ بر نقش مدیریت به عنوان یکی از عوامل اصلی ارتقای شاخص بهره وری تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در این همایش که رییس سازمان ملی بهره وری، مدیر کل دفتر آموزش،‌ پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت و جمعی از مدیران شرکت های خصوصی حضور داشتند،‌ مهدی کرباسیان تصریح کرد: امروزه در مدل های مختلف بهره وری، علاوه بر نیروی انسانی،‌ تاکید بسیاری بر نقش مدیریتی می شود.
کرباسیان در ادامه با اشاره به شرایط ایمیدرو در قبل و پس از برجام داد: شرکت های شاخصی هستند که بدون مدیریت کارامد و به روز توانایی ادامه فعالیت نداشتند اما با تغییر نگاه و طراحی های جدید توانسته اند از گردونه مشکلات عبور کنند.
وی اظهار داشت: ایمیدرو با تمام محدویت هایی که از سال های قبل تاکنون با آن مواجه است،‌ 14 طرح نیمه تمام دولت قبل به ارزش 1.3 میلیارد دلار را تکمیل و راه اندازی کرد و در حال حاضر نیز  حدود34 طرح در دست اجرا قرار دارد.
  وی با اشاره به طرح های جدید ایمیدرو در دولت فعلی، اظهار داشت: ارزش 16 طرح جدید این سازمان به 2.8 میلیارد دلار می رسد که این طرح ها در شرایط کمبود منابع مالی و مشکلات بین المللی شروع شده اند.
سیاست ها با مدل جدید بهره وری
وی ادامه داد: سیاست و برنامه های جدید ایمیدرو،‌ بر اساس مدل بهره وری اجرا می شود که طی سال های گذشته طراحی،‌ تدوین و پیاده کرده است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به یکسالگی برنامه برجام افزود: فضای مثبتی که برای ایران و اقتصاد کشور ایجاد شده از نتایج اولیه برجام است که در اینجا باید از نقش و اهمیت مدیریت در چنین فرایندی یاد کرد.
کرباسیان افزود:‌ یکی از نکات مورد توجه در بهره وری،‌ آموزش و ارتقای نیروی انسانی است که این مهم در سال های اخیر مورد توجه ایمیدرو قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طی دو سال گذشته،‌ مدل جدیدی برای بخش نیروی انسانی ایمیدرو طراحی و اجرا شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: امروزه در دستیابی به فن آوری و دانش روز شرایط یه گونه ای شده که شرکت های معتبر، پیش قدم برای همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی ایران به ویژه اکتشافات معدنی در اعماق پایین زمین شده ا ند.
وی رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصاد را نیازمند جذب 50 میلیارد دلار سرمایه دانست و گفت: یکی از راه های رشد در این حوزه ارتقای کیفیت تولیدات این حوزه و صادرات به کشورهای هدف است که با افزایش عملکرد در این بخش، شرایط مساعدی برای تحقق اهداف رشد اقتصادی فراهم می شود. این در حالی است که در اقتصاد مقاومتی نیز تاکید خاصی بر روی صدور محصولات شده است.

تصاویر

اخبار مرتبط