پنجشنبه, 09 فروردین,1403
تازه هاامضای تفاهمنامه با «ساینو استیل» برای اجرای سه پروژه در صنعت آلومینیوم

امضای تفاهمنامه با «ساینو استیل» برای اجرای سه پروژه در صنعت آلومینیوم

4,461تعداد نمایش:
1394/12/24تاریخ:




شرکت ساینواستیل چین با امضای تفاهمنامه ای با ایمیدرو، آماده اجرای سه طرح آلومینا،‌ آلومینیوم و نیروگاه در ایران شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، طبق تفاهمنامه ای که بین دو طرف به امضا رسید، ‌ساینواستیل‌ (SINOSTEEL EQUIPMENT & ENGINEERING) قرار است سه طرح برای تولید پودر آلومینا، شمش آلومینیوم و نیروگاه (برای تامین برق این کارخانه ها) ایجاد کند.
ظرفیت طرح تولید کارخانه آلومینا 1.6میلیون تن،‌ طرح تولید شمش آلومینیوم 350هزار تن و پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاوات خواهد بود. دو کارخانه در صنعت آلومینیوم به صورت ای پی سی اف (مهندسی،‌ تامین،‌ اجرا و تامین مالی) یا مشارکت اجرا می شوند و طرح نیروگاه به صورت سرمایه گذاری مستقیم با مدل «بی او او» (ساخت، تملک، ‌بهره برداری) ساخته خواهد شد. 
همچنین ساینواستیل و ایمیدور مقرر کردند گروه کاری به فوریت معین شده تا مراحل اجرایی شدن این تفاهم نامه را فراهم کنند و در ضمن با اجرایی شدن این فاز از همکاری،‌ فاز دوم طرح را با هدف دو برابر شدن ظرفیت تولید به اجرا در آوردند.
مدیر عامل ساینواستیل پیش از امضای این سند همکاری،‌ از علاقه شرکت و کشور خود برای افزایش همکاری ها با ایران در دوره پسا برجام خبر داد. هوانگ جیان با تاکید بر اینکه در این سه پروژه تامین مالی و سرمایه گذاری مستقیم خواهیم داشت افزود: پیشتر در شرکت های بزرگ فولادسازی در ایران،‌همکاری هایی داشته ایم اما اکنون در حال توسعه روابط هستیم.
رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این مراسم از سرمایه گذاری ساینواستیل در ایران استقبال کرد و خواهان اجرای این طرح ها مطابق با استاندارهای روز زیست محیطی و فناوری های به روز شد. 
کرباسیان ادامه داد: پشتیبانی بانک های چینی از این طرح ها، عاملی برای اجرای به هنگام طرح ها و انجام تعهدات به شمار می آید.

اخبار مرتبط